Ana içeriğe atla

Rosasea Nedir?

Merhaba,
Bu aralar buralardayım ve yazı yazmaktan çok mutluyum.Bu yaz yoğun geçti ama tatil miydi koşturmaca miydi anlamadım. İlerleyen zamanlarda bu yaz nereleri gördüm neler yaptım yazmak istiyorum.Siz de ister misiniz?

Bu kış biraz zor geçti diyebilirim.Daha önce de koşa kısa bahsetmiştim roza teşhisimden.
Öncelikle rozasea ya da halk dilinde roza nedir?
Roza bir cilt hastalığıdır ve bulaşıcı değildir.Tam olarak nedeni bilinmesi de rozaya genetik faktörler,kişinin stress durumu ve immun sisteminin zayıflaması neden olduğu varsayilmaktadir.

İlk nasıl anladım?

Yüzümde hafif kizarikliklar oluştu ama çok bariz belirgin değillerdi.Fakat yanma hissi özellikle üst yanak bölgemde zorladı beni.Öncelikle soğuktan olduğunu düşündük fakat nemlendirici falan hikaye olunca dermatolog yolları göründü bana.

Doktor süreci nasıl geçti?

Özel bir kliniğe gittim kan testi ve alerji testi yapıldı teşhis konmadi  yanliz  Ceradolin kremi verdi.Bu bir miktar rahatlattı ama geçmedi maalesef.Başka doktor buldum tabiki😊
Bu seferki dermatolog baktı ve direk roza teşhisi koydu.Gerçekten doktor çok önemli bunu belirteyim.

Roza Süreci
Dermatolog benim en başında olduğumu söyledi daha ilerki durumları anlattı nelere dikkat edeceğimi uzun uzun anlattı. Şunu anladım bu durum siz dikkat etmezseniz devam edebiliyor yok dikkatli davranırsanız çok büyük oranla tedavi edilebiliyor.Çok büyük oranla dedim çünkü ilerki seviyelerde olanların %100 geçecek garantisi olmuyor ama büyük oranda geriliyor. Ara ara ataklariniz yanma,kaşınma gibi olabiliyor tabi bu nasıl baktığınız ile de alakalı.

Roza için neler yaptım?

Öncelikle her dermatologun dediği gibi stresi hayatımdan çıkardım herşeyi olumsuzlukları geride bıraktım bu en işe yarayan yöntemim oldu.Yine doktorumun tavsiyesi üzerine yediklerine acı,ekşi,tuzlu,baharatlı gıdalara mesafeli yaklaştım.Çok sıcak ve çok soğuk ortamlara girmedim zaten refleks olarak yapıyorsunuz 😊 Doktorumun verdiği ilaçları daha doğrusu kremleri dediği gibi uyguladım
Bir süre yüzüme renkli kozmetik kullanmadım. Güneş kremi yaz kış kullanmam gerektiğini öğrendim derin araştırmalarım sonucu Solante Telerubor kremini aldım her dışarı çıkışımda uyguladım. Bunlara ek kendi tonigimi kendim yaptım.Yani gül suyu tonigi yaptım. Çok etkisini gördüm piyasadakiler gibi değil çok net söylüyorum. Bunlara ek at kestanesi yağı kullandım. Roza sadece kızarıklık ya da yanma yapmıyor kılcal damarların genişleyip gözenek açılmasına da neden olabiliyor.Bu nedenle araştırıp gözenek küçültücü damar genişlemesini önleyici etkisi olduğunu öğrendiğim at kestanesi yağını lokal olarak geceleri uyguladım.

Sonuç ne oldu?

En son doktora kontrole gittiğimde naptin sen çok iyi gözüküyor cümlesini duydum😊😇
Şuan çok çok iyiyim çok şükür 🤗
Fakat dikkat etmediğim zamanlarda,stres yaptığım durumlarda nadiren hafif bir yanma başgösteriyor.O zaman kremlerimi sürüyorum ve dikkat ediyorum. Böylece bir sorun kalmıyor.

Ben erken farkedip zamanında durduranlardanim.Bunu sorun haline getiren pek çok kişi var.Fakat bu ilerki durumlarda insanı zorlayabilecek bir durum olmasına rağmen herşey insanın elinde ve tedavisi kontrol altına alınabilen bir rahatsizlik🙂
Eğer bu konudan muzdaripseniz iyi bir doktora gidin dediklerini uygulayın hayatınızdan stresi çıkarın ve kullandığınız ürün ve gıdalara dikkat edin.
Umarım faydalı bir yazı olmuştur 😇

Yorumlar

  1. Güzel ve Akıcı yazınız için teşekkür ederim, blogumu izlemeye alırsanız sevinirim... http://hastaliktakip.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki en yakın zamanda detaylıca incelicem teşekkür ederim güzel yorumunuz için 😇

      Sil
  2. atopik dermatite dönen bir cildim olduğu için yaşadığın süreçte mutlu sonuçlar almana inan çok sevindim.
    acı yememeye çalış lütfen ve cola asitli içecekleri hayatından çıkart.
    benim atak evrelerim çok daha seyrek olmaya başladı. o dönemlerde üre içeren kremler bende çok işe yarıyor.
    ancak herzaman kullanılmaması lazım üre çünkü cilt epidermis tabakasını inceltiyor.
    mümkün olduğunca doğal ürün iyidir mantığındayım. sanada tavsiye ederim.
    çok geçmiş olsun
    sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkürler tavsiyelerin için hepsi kulağımda küpe😇Doğal ürünler bencede daha etkili ve başarılı gerçekten.İnsan tecrube ettikçe öğreniyor ne iyi geliyor ne kötü Buarada sana da çok geçmiş olsun sevgilerimle😘

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Yeni bir keşif; ETRIEL EAU DE PARFÜM

Herkese merhaba, Bugün İzmir Optimum Outlet'e gittim şu meşhur Gratis indirimi için.Gözüm The Balm'dan başka bir şey görmedi pek ama bu parfüm dikkatimi çekmeyi başardı:) LCW'de ürün değişimi yapacaktım ki kasalarda bu parfüme rastladım.Artık birçok marka kendi kokularını ürettirmeye başladı.(Collezione,Mavi Jeans gibi) Görevli arkadaşımız sağ olsun testerını verdi.Denedikten 5 dk sonra almaya karar verdim. Bu parfümü LCW Anneler Günü için Sardas kozmetiğe ürettirmiş.(Sardas aynı zamanda Gratis ve Collezione için de parfüm yapmakta) Bu parfüm anneler gününden sonra da satışta olacak.Duyduğum kadarıyla farklı kokular gelebilirmiş.   Fotografın kalitesi için üzgünüm malesef teknik sorunlar işte:( Koku içeriğine zor da olsa ulaştım:) Egzotik yeşil elma,yasemin çiçeği,amber,gül yaprakları ve sandal ağacı esanslarından oluşuyor. Ben beğendim neden; 1-Öncelikle yazlık çiçeksi bir kokusu var.Tenimde güzel durduğunu düşünüyorum.Kalıcılığı muazzam değil belki ama id

DENEDIM BİLİYORUM #4# NOTE PATA KREM

Merhabalar, İyi  geçecek  bir haftasonu diliyorum sizlere😇 Bugün uzundur kullandığım  NOTE markasinin pata krem deneyimimiz paylaşmak istiyorum. Ben tesadüfen  bu ürünü denemeden önce pata kremi demode bir makyaj ürünü görmekle birlikte kullanışsiz ürün kategorisine koymuştum.Ayrica hijyenik olmadığı kanısındaydım.😈 Tesadüfen denediğimde çok  beğendim ve kendimle çeliştim:)Adı resimde gördüğünüz  üzere Luminous Silk Cream Powder olarak geçiyor.Bendeki 01 numarasi ki çok acik tenli değilim bu yüzden çok açık tenlilere koyu gelebilir alacaksaniz muhakkak deneyin.Öncelikle kapaticiligi iyi zaten yoğun bir ürün.Karma cildimde ekstra bir yağlanma yapmadı.Çünkü içeriğinde bulunan sedir ağacı yağı sebum dengeleyici görev yapıyormuş Mat bitişli deniyor ama benim o çok sevdiğim aydınlık görünümü verdi.Fakat herhangi parlama sorunu ile karşılaşmadım. Ben süngerle (ekilips)uyguladım ama süngeri islatmadim.her seferinde temiz sünger ile uyguladığımdan hijyen sorunum da olmadi😁A

Dökülen Saçlara Veda!

Herkese merhaba! Bugün saçlarımızla ilgili bir yazı yazmak istedim.Duyduğum yaşadığım sorunlardan en önemlilerinden çünkü.Kadın ya da erkek fark etmiyor bakım saçtan başlıyor bence.Saçların ışıl ışılsa sen de ışıl ışıl oluyorsun. Bütün bir kış boyunca saçımız yıprandı,kurudu ya da formu bozuldu.Yaza girerken herkes yenilenmek ister.Bu yenilik genellikle saç rengimizi değiştirmek ile oluyor.Ve bu renk değiştirmeler ister istemez yıpranmalara neden oluyor tabi. Burda kuaför faktörü de çok önemli fakat bu konu çok derin başka bir yazıya artık:) Ben bu konu ile ilgili biraz araştırma yaptım ve çok işe yarayan iki ürün keşfettim.Yakın çevremde saç dökülmesi sorunu yaşayanlar çoğalınca yeni ürünler denemeye karar verdim.Denedim denettim ve sonuç gerçekten çok başarılı! Öncelikle YVES ROCHER'ın saç dökülmesine karşı sampuanı ve serumu harika sonuçlar yaratıyor! İçeriğini merak edenler için; Organik Beyaz Acı Bakla tohumlarında bulunan zengin protein dolu özler sayesinde saç dipl